[O2] Trzeszcząca kratka w O2 FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • malysmok
    Classic
    • 2010
    • 36

    #26
    Auto odbieralem 12 stycznia 2010, a produkcja to przedosatni tydzien grudnia 2009.
    Mam ta kratke z mocowaniem do pudsufitki i, niestety, bez otworu na narty :/
    Pani u dilera powiedziala, ze te kratki z otworem do bagaznika byly produkowane w Czechach i juz ich nie ma :/
    Mozna wykrecic ta czesc kratki (dykte) za siedzeniami na wlasne ryzyko.

    Pozdrawiam,

    Komentarz

    • rafik11
      Rider
      • 2009
      • 448

      #27
      jako że też mnie denerwowało to stukakanie/skrzypienie kratki(tym bardziej jak pisałem u teścia nic nie stuka, ale on ma czeską wersję)postanowiłem sam coś z tym zrobić.
      Po pierwsze odkręciłem te blaszki z tyłu mocujące krate do sufitu- teść ich nie ma i jest ok.
      po odkręceniu tych blaszek dalej było to samo, więc dokręciłem dwie śruby mocujące kratę do boków w bagażniku, mała poprawa. Więc szukałem dalej, złożyłem oparcia tylnych foteli(u teścia w wersji czeskiej kraty nie da sie złożyc oparć a przynajmniej nie udało mi się)i poruszałem kratą. Matodą nasłuchu doszedłem że to stukanie/skrzypienie dochodzi z dolnej części kraty z okolic "wpustu"kraty do podłogi bagażnika, więc w tym miejscu pchnąłem kratę w stronę tyłu auta a za górną częśc kraty mocno pociągnąłem do siebie (czyli do przodu auta bo robiłem te rzeczy siedząc na złożonych oparciach wewnątrz samochodu) , poczułem jakby delikatnie ten wpust lepiej wskoczył w otwór w podłodze ale może mi się zdawało. wsiadłem do samochodu na jazdę próbną i kurcze przestało stukać i skrzypieć :lol: . Sprawdźcie sami może to pomoże , przypominam że moja OII i teścia OII to kombi.

      Komentarz

      • ziutecki
        Drive
        • 2009
        • 61

        #28
        Podzielę się moimi spostrzeżeniami co do kratki;
        w mojej OII (02.2009, mocowana do podsufitki) nic nie trzeszczy. Ale w poprzedniej OI też miałem ten problem. Kratka mocowana była śrubami po bokach i miała dwa wpusty w rant w podłodze bagażnika za siedzeniami. Skrzypienie ustało po zrobieniu dwóch grubych podkładek z grubej gumy i nałożeniu ich na dolne wpusty oraz na właściwym dokręceniu śrub. Jakim? Ano - metodą testów; u mnie pomogło mocne dokręcenie dwóch stron i odkręcenie na pół obrotu (bodajże) lewej. Jak odkręcałem na pół obrotu prawą - niewiele dało. Oczywiście podkładki - ale już cieńsze, za to po obydwu stronach kontaktu śruby z blachą kratki.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          W OI to te boki wygialem, tak ze juz do niczego nie byly potrzebne, a z dolu bylo cos podlozone i byla cisza i w kazdej chwili bez narzedzi kratke mozna bylo wyjac.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • wojtasos
            Ambiente
            • 2007
            • 104

            #30
            a ja w końcu odebrałem swoją.. oczywiście nie pomyślałem, żeby spojrzeć na podsufitkę.. zrobiłem to dopiero następnego dnia rano.. moim oczom ukazała się kiepsko spasowana plastikowa osłonka przy końcu dachu:/ wygląda to paskudnie. Wszystko przez mocowanie kratki do dachu, które "ukryli" pod tą plastikową osłonką:/ wstępnie wysłałem maila do sprzedawcy. zobaczymy co odpiszą.
            Kratka nie skrzypi, ale przejechałem dopiero 150km

            Oczywiście inne wpadki też zauważyłem.. "druga podłoga" niekoniecznie pasuje do modelu z kratką:/ jest za długa :|. Tego nie sprawdziłem ponieważ miałem w bagażniku letnie koła i nawet mi do głowy nie przyszło, że sprzedają mi coś co do samochodu nie pasuje.. przecież to oryginalne akcesoria :|. Zobaczymy co z tego wyjdzie :/

            To co mnie interesuje najbardziej: jak wygląda spasowanie plastików na podsufitce w miejscu montowania kratki w Waszych autach?

            Komentarz

            • Marcin_N
              Classic
              • 2009
              • 11

              #31
              Spasowanie u mnie tez kiepskie, nierówno i odstaje.

              Komentarz

              • wojtasos
                Ambiente
                • 2007
                • 104

                #32
                Marcin_N, :/

                muszę podpatrzyć w firmie jak w pozostałych to wygląda.. nie postarali się:/ żeby tak spartolić robotę..

                Komentarz

                • Karpie
                  Drive
                  • 2009
                  • 53

                  #33
                  Ponieważ słoneczko wyszło, postanowiłem poćwiczyć trochę na świeżym powietrzu i poszukać rozwiązania trzeszczącej kratki. Sprawdziłem wszystkie mocowania, śruby itp. Kolejno luzując i dokręcając śruby sprawdziłem każdą ewentualność. Wszystkie śruby zamocowane były bardzo dobrze, wpusty dolne zabezpieczone grubą gumą. Porządna robota. W końcu została jedna opcja - nitowana blacha podklejona wykładziną. Po jej zdjęciu - okazało się że nic nie skrzypi

                  Teraz są takie wyjścia - jeździć bez tej blachy - ale policja albo US mogą się czepić. Albo podłożyć jakąś gumę pod każdy nit i zobaczyć czy wtedy przestanie trzeszczeć. Może ktoś wymyśli jakąś inną opcję :?:
                  1.4TSI + DSG Biała

                  Komentarz

                  • se@l
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 169

                    #34
                    Zamieszczone przez _tm_
                    Zamieszczone przez sgasiorowski
                    A tak w ogóle to czy ktoś wie czy można zdjąć ten paskudny podłokietnik z tyłu ? Czy pozbywając się podłokietnika narażam się policji, rzędowi skarbowemu ?
                    Samochód masz zarejestrowany na 4 osoby, więc ten podłokietnik służy do tego, zebyś nie mógł wozić pięciu osób. Zapewne dla US wyjęcie podłokietnika jest takim samym "przestępstwem" jak wyjęcie kratki, więc lepiej z nimi nie zadzierać .
                    bez przesady, z tego co wiem to kratka musi być ale podłokietnik nie musi. Jak przeszkadza to można go wywalić. Oczywiście auto zarejestrowane na 4 osoby więc gdyby siedziała 5 to dopiero jest przestępstwo :szeroki_usmiech
                    P.S. U mnie nie skrzypi - kratka bez blaszek - kombi. Wersja z wkładką otwieraną na narty.
                    pozdrawiam Krzysztof

                    Komentarz

                    • arekban
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 208

                      #35
                      Zamieszczone przez wojtasos
                      ...
                      Oczywiście inne wpadki też zauważyłem.. "druga podłoga" niekoniecznie pasuje do modelu z kratką:/ jest za długa :|...
                      No właśnie koledzy - czy ktoś z Was ma te dwie rzeczy razem ? Czy li kratkę VATowca + podwójna podłogę w bagazniku ?

                      Mi dealer powiedział, że te dwie rzeczy się wykluczaja przy zakupie ale mozna spokojnie domówic podłoge później. Pewnie trzeba będzie rzeźbić ?

                      Komentarz

                      • t_omko
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 163
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Potwierdzam - wyrzucenie blachy (trochę się z tym namęczyłem) rozwiązuje problem z trzeszcząca kratą....
                        Moja OII FL Combi

                        Komentarz

                        • mariu_sz
                          Rider
                          • 2009
                          • 320

                          #37
                          Zamieszczone przez arekban

                          No właśnie koledzy - czy ktoś z Was ma te dwie rzeczy razem ? Czy li kratkę VATowca + podwójna podłogę w bagazniku ?

                          Mi dealer powiedział, że te dwie rzeczy się wykluczaja przy zakupie ale mozna spokojnie domówic podłoge później. Pewnie trzeba będzie rzeźbić ?
                          Dokładnie miałem taką samą informację zamawiając swoją czeszkę.
                          Mariusz
                          --------------------------
                          OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                          Komentarz

                          • voytek
                            Rider
                            • 2010
                            • 480
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #38
                            Odgrzeję trochę temat, bo właśnie udało mi się zlikwidować trzeszczenie kratki.
                            Zacznę od tego, że oczywiście zgłosiłem problem w ASO (w końcu od czego jest gwarancja) i jak się można było spodziewać usłyszałem, że nic nie da się zrobić, bo kratki trzeszczą i taka ich uroda. No cóż, mnie udało się zwalczyć problem w 15 minut. Krata skrzypiała, kiedy przejeżdzało się powoli przez większe nierówności (progi zwalniające, doły na polnej drodze itp.) Podczas szarpania kratą na postoju nic nie trzeszczało. Zacząłem od przejażdżki w bagażniku na takiej polnej drodze, żeby ustalić, gdzie dokładnie skrzypi. Okazało się, że dźwięk dobiega z prawej strony i jak się mocno dociśnie kratkę ręką, ustaje. Dokręciłem do oporu śrubę mocującą kratę do bocznej ściany po prawej stronie, a dodatkowo spryskałem WD40 wszystkie śruby mocujące oraz po obu stronach nity mocujące tą wyklejaną wykładziną blachę do stelaża. Problem skrzypienia zniknął, więc jednak się da

                            Komentarz

                            Pracuję...